Fortsatt mest «Bang for the bucks»
Ekstrem akselerasjon er en ting, men den beste nyheten er at til tross for alt dette, så vil 2020 Corvette starte på under 60.000 dollar. Det er imponerende, og vitner om at Corvette fortsatt vil levere langt mer «bang for the bucks» enn dyrere europeiske konkurrenter. På understellsfronten er coilover fjæring på plass, og Z51 pakken gir deg justerbar fjæring, hvor man kan senke / heve bilen, og justere stivheten. Z51 pakken inneholder en splitter foran og større bakvinge, som gir ekstra marktrykk, samt forbedret kjøling, bedre bremser, effektanlegg, Magnetic Ride Control 4.0, elektronisk styrt differensial med sperre og sommerdekk i form av Michelin Pilot Sport 4S (innstegsmodellen får helårs-dekk).
Det aller meste tilknyttet i bilens chassis og grunnkonstruksjon er laget av aluminium. Unntaket er to karbonstykker for støtfangerbjelken bak, og et panel som går midt under bilen. Tørrvekten er oppgitt til 1526 kg, som interessant nok gjør C8 til en tyngre bil enn C7 (som på sin side igjen var tyngre enn C6). Det gjør også C8 tyngre enn mange europeiske midtmotor-konkurrenter. C8 veier f.eks 180 kg mer enn McLaren 720S og Porsche Cayman. Disse to bilene er vel imidlertid ikke de mest åpenbare rivalene til C8. Det er derimot Audi R8 og Honda NSX (som er neddynget av batterier for sin hybridløsning), og de er begge tyngre enn C8. De fysiske målene for bilen er 4,63 meter i lengde, 1,93 meter i bredde og 1,23 meter i høyde, mens akselavstanden er 2,72 meter. Dette er tall som gjør Corvette C8 til en stor bil rent fysisk i sitt segment. Akselavstanden er en halv tomme mer enn C7, og hele 11 tommer (28 cm) lengre enn erkerivalen Porsche 911 (som har hekkmotor). I bredden måler C8 5,5 cm mer enn utgående C7, men her er mange av de europeiske konkurrentene (bortsett fra Porsche) bredere. Men det at C8 ikke er den minste bilen i sitt segment har også sine fordeler. Cockpitplassen er meget bra, og til midtmotorbil å være er det overraskende bra plass til både føtter og hode (selv om takhøyden innvendig er 0,5 cm lavere enn på C7). Bagasjekapasitet er 357 liter, og bagasjerommet bak har plass til to sett med golfkøller, mens det mindre bagasjerommet foran tar en carry-on koffert (standardstørrelse for hattehyller på fly).