1956 Ferrari 500 TR
Førstnevnte er en 1956 Ferrari 500 TR Spider Scaglietti, chassisnummer 0610 MDTR, den tredje av de 17 eksemplarene av 500 TR som ble bygget. Den ble kjøpt ny av Gaetano Starrabba, Prins av Giardinelli, og ble brukt i diverse italiensk racing det første året. I 1957 ble bilen solgt til den svenske importøren Tore Bjurström, og lakkert lys metallic blå. Tore leide ut bilen til ulike racerførere, men i 1958 mens bilen var leid ut til Carl-Johan Askolin sitt team, krasjet deres sjåfør Fred Geitel stygt med bilen under trening til Helsinki GP. Kun enkelte partier fra bakre del av karosseriet klarte seg, og et nytt karosseri ble fabrikert av en lokal tusenkunstner som blant annet lagde en helt ny front i aluminium (inspirert av den nyere 500 TRC) i løpet av noen få dager. Ferrari-mekaniker Aldo Bertani ble sendt fra fabrikken i Maranello for å inspisere og godkjenne bilen, og den stilte til start i løpet som planlagt, hvor Geitel kom inn som nummer ti. Året etter ble bilen solgt til svenske Holger Norrman, som kjørte løp med den til 1961. Deretter ble bilen stående i et parkeringsanlegg i Stockholm, før den ble solgt i 1970 til Åke Andersson for 3000 svenske kroner for å betale regningen for garasjelagring. Den havnet etter hvert opp i hendene på ulike franske eiere utover syttitallet, og den ene av dem (Maurice Sauzay) fikk overhalt motoren i Modena, og deltok i mange klassiske løp med bilen utover åttitallet. I 1994 ble den del av samlingen hos Giancarlo Galeazzi, og ble brukt hyppig i ulike Ferrari-relaterte klassiske løp. I 2011 endte den så i Aurora-samlingen, hvor den har blitt særdeles godt tatt vare på som det smykket den tross alt er. Bilen selges som «No Reserve» og estimert salgspris er 4 til 4,5 millioner Euro.