Famile-badass
Selv om bilen er en skikkelig råtass med ville oppgraderinger, så mangler det likevel ikke på komfort og luksus. Harman Kardon står for surround-lydsystemet på 900w, deriblant med to subber i bagasjerommet, ryggekamera, ventilerte seter med mulighet for både varme og kulde, varme i ratt, 8,4 tommers touchskjerm med Apple car play og full navigasjon er noe som kan nevnes på en lang og delikat optionliste. Så å si det eneste utstyret som «mangler» er soltak og røde sikkerhetsbelter.
Høyrefoten definerer hvilken bil det er du vil kjøre, så det er null stress å dra å kjøpe is, møte opp på en kaffekopp eller kjøre langtur rundt Europa om ønskelig, så lenge man kjører deretter.
- Interiøret er jeg veldig glad i. Det virker veldig påkostet og fint, spesielt sammenlignet med andre biler i denne klassen. I tillegg synes jeg dette er den mest vellykkete retromoderne bilen, da looken er både moderne, men tro mot det gamle på en helt særegen måte, forklarer Oddgeir.
Så langt skjønner man jo lett hvor heftig denne bilen er, og at det definitivt er føreren som gir seg før bilen. Men hvordan er den egentlig å bruke til vanlig?
- Vel, egentlig er den jo bygget for å være en komfortabel familiebil. Om man bare vil cruise rundt med statoilkoppen sin en fin sommerdag så er ikke det noe problem. Da er det som hvilken som helst annen bil, bare med litt kulere utseende. Høyrefoten definerer hvilken bil det er du vil kjøre, så det er null stress å dra å kjøpe is, møte opp på en kaffekopp eller kjøre langtur rundt Europa om ønskelig, så lenge man kjører deretter. Den sporer faktisk heller ikke, til tross for middels veistandard og svære dekk. Det kommer bare nye gode stunder med bilen hver sommerdag jeg tar den frem. Jeg passer på å ikke kjøre den for mye til jobb for eksempel, for jeg vil ikke kjøre meg lei. Minstemann, Christoffer, har også blitt veldig glad i bilen, og omtaler den som «vår». Det er jo også veldig morsomt, og enda et poeng med å ha slike biler, smiler Estenstad.