Se også videoen på denne blodsenka 1969 VW Type 2en
Slik bilen har blitt er den ifølge Christian ganske så fin å kjøre.
- Man får kanskje ikke snudd på en knappenål, men langs veien er den veldig fin. Motoren går godt selv med campingvogn, og med de moderne skivene slipper man å sitte på nåler for hver gang man skal bremse. Til tross for senkingen er den også overraskende komfortabel. Om det er noe å klage på så er det at for meg som er 1,90 høy, så blir den kanskje litt lang i lengden, men kulhetsfaktoren av hele bilen veier mer enn nok opp for litt stive skuldre. Det skal ikke være bare komfort å kjøre gammel bil, smiler Østby.
For selv om nakken kanskje må krummes litt, setter ikke det en stopper for Christian. Bilen brukes trutt og ofte.
- Det har blitt flere ferieturer, både i inn- og utland. Noen større turer med familien i Norge, og en Danmarkstur med kompisen min med familie som var med og hentet bilen, sammen med deres T3 camper. Da har jeg også dratt en Westfalia campingvogn. Tur til SCC på Gardemoen har det naturligvis blitt, hvor den også ble premiert da den var nyrestaurert, og i fjor var det en 150 mil lang guttetur til Tyskland sammen med en gjeng nordmenn for å besøke «the holy grail» av luftkjølt-treff i Hessisch Oldendorf. Også den turen gikk problemfritt! Nesten, i alle fall. Det har blitt en klassisk historie, for gjengen min sier jeg alltid har så flaks når det kommer til bil. I den siste bakken på vei opp hjem til meg etter den ellers plettfrie Tysklandsturen, så hørte jeg noen ulyder. I det jeg skal rygge bilen på plass i garasjen så smeller det, og jeg mister fremdrift. Sliten av turen så får jeg dyttet bilen inn og sjekket den ikke før morgenen etter. Da var det den siste bolten på drivknuten som hadde løsnet. I løpet av turen hadde altså fem bolter løsnet til sammen, men den siste røyk ikke før jeg var hjemme. 10 mil tidligere lå jeg på Autobahn, og det kunne like gjerne skjedd der, så gutta har vel et poeng med tanke på flaksen min, ler Christian.