Mer interessant og mystisk er det kanskje at triptelleren er i kilometer og ikke miles, og løsningen på dette ligger nok i at man kan se Magneti Marelli merker på instrumentene, noe som tyder på at FIAT-forbindelsen nok er sterkere enn bare designet (og det veldig enkle interiøret) som minner om FIAT Panda 2003-2012 (kan bilen være bygd på Panda-plattform?). På tidlig 2000-tall var det et godt samarbeid mellom FIAT og GM, og de to hadde en samarbeidsavtale fra 2000 til 2005.
Det var en avtale av det mildt sagt uvanlige slaget, som startet med at GM kjøpte 20 prosent av FIAT i 2000 for 2,4 milliarder dollar. Avtalen ga GM tilgang til billige dieselmotorer fra Europa, men endte i fadese for GM som måtte betale FIAT 1,55 milliarder Euro for å slippe å kjøpe hele FIAT. Onde tunger viser gjerne til denne historien hvor GM betalte store summer både for å samarbeide med FIAT, for så å betale store summer for å komme seg ut av samarbeidet, som et kroneksempel på hvor dårlig ledet GM var på denne tiden, og som også førte til at konsernet gikk konkurs i 2009.