Seks hjul gir imidlertid lang akselavstand, men det kan brukes fordelaktig:
- When we realized the six-wheel configuration would give a very long wheelbase, the idea evolved. What if we built the modern equivalent of something like a Bugatti Royale? Something long, sleek, quiet, and with world-class NVH. So the rear seat will be like the executive seat in a private jet.
Dette setet kaller Hennessey for et VVIP sete, hvor VVIP står for Very Very Important Person. Man legger også merke til at bilens førersete er sentralt plassert, og litt foran de to passasjersetene på hver side, mens VVIP setet troner bakerst. Bilens struktur vil bestå av karbonfiber, og innsteg i kabinen foregår gjennom måkevingedører hvor de øverste 2/3 åpner seg oppover, og den nederste 1/3 åpner seg nedover. Bilen skal ha plass til fire store flight bags og fire golfbager.
Delta Cosworth og Shell Pennzoil skal være med å utvikle det elektriske drivverket, og John Hennessey har i intervju med Car&Driver antydet at rekkevidden kan bli lengre enn på noen annen elektrisk bil. Hennessey har til nå kun laget de to skissene du ser her, men det er nok til at den første kunden allerede har skrevet kontrakt.