Det var under Brussel Autoshow i 1972 at tilskuere med store øyne kunne se hva Skoda hadde drevet med den siste tiden. En kantet toseters sportsbil med bakmontert motor. Det var nok lettere for publikum å tro at denne kom fra fremtiden, enn at den faktisk kom fra østblokken. Denne bilen hadde alt en moderne sportsbil på den tiden skulle ha. Som nevnt var motoren bak føreren og den hadde trekk på bakhjulene. Dette var etter hvert blitt oppskrifta for superbiler på denne tiden. Motoren var ikke store greiene. 110 Super Sport var utstyrt med en firesylindret motor på 1,1 liter på usle 73 hestekrefter. Toppfarten er sagt skal være 180 kilometer i timen på denne utgaven. Senere byttet de ut motoren til fordel for en 1,2 liters motor på 104 hestekrefter. Denne motoren var hentet fra en Skoda 110 L Rallye løpsbil. Toppfarten økte på denne utgaven til 211 kilometer i timen, med en 0-100 tid på 12,6 sekunder takket være den lette vekten på bare 900 kilo. Den siste utgaven var Skoda tenkt å bruke i rally.