- Etter hvert demonterte jeg bilen. Karosseri ble sendt til retting og lakkering, da det var småbulker på så å si hele bilen. Jeg handlet deler over en lav sko fra Russland og Ukraina, og bilen fikk nye slitedeler i karosseri og understell. Nye dørpakninger, nye glass i baklysene, polyurethane-foringer ble fikset for bærearmer, stabstag og kontrollstag til bakaksel, samt at den fikk en senk på fem centimeter foran, og sju centimeter bak. I tillegg fikk jeg hele understellet og bakakslingen sandblåst og lakkert. Motoren, en 1500, gikk egentlig greit, men jeg ønsket å være sikker på at den skulle holde, så den ble demontert og overhalt. Nye lager, pakninger, stempelringer og tetninger kom på plass, og toppen ble overhalt med nyslipte ventiler, freste ventilseter og nye tetteringer, samt ny kam. Den originale forgasseren ble overhalt med nye pakninger, og elektronisk tenning ble installert for å lettere kunne starte bilen med medfølgende startsveiv. Eksosanlegget ble oppgradert med to tommers grenrør, og jeg fikk tak i nye hjul som av alle steder hadde stått på en campingvogn som en kompis av meg hadde. Den har Alley-cat Rally 13-tommers felger som jeg sandblåste, dreide og lakkerte, forteller Håvard.