Etter endt lærlingetid tok Jonas et ganske fornuftig valg og kjøpte en leilighet i stedet for å kjøpe en heftigere hobbybil.
- Det var hardt en periode da kompisene mine kjørte rundt i heftige biler, mens jeg hadde solgt min. Etter hvert krøp lysta tilbake og etter noen år fant jeg en E30 jeg ville ha. Med litt hjelp av foreldrene mine til det økonomiske dro jeg og pappa og kjøpte bilen. Det morsomme er at pappa likte bilen så godt at han ville beholde den selv, så da måtte jeg kikke etter en annen E30. Heldigvis fant jeg den jeg har nå i 2014, ler Jonas.
Derfor elsker de BMW E30 M3!
E30en kjøpte Jonas på Sunndalsøra, et lite stykke fra Oppdal der han bor. Det var mye som var gjort riktig ifølge Jonas. Det var M-TECH 2 styling på den, som innebærer andre fangere, sideskjørt samt plastpaneler på nedre del av sideskjermer og dørblad. Dette kittet er også levert med en vinge, som Jonas har, men Jonas synes bilen ser penere ut uten. Interiøret er E30 M3 Evo 3, som er et sjeldent interiør.
- Under panseret sitter en S50B30 som er en motor som står i 1992-1995 BMW E36 M3, altså motoren som står i etterfølgeren av BMW E30 M3. Denne er godkjent i vognkort. Dette er en rekkesekser på 3 liters slagvolum. Den produserer 282 hestekrefter. Den originale girkassa er byttet ut med en sekstrinns E36 M3 girkasse med original E30 mellomaksel og den store 188mm differensialen med lamellsperre, sier Jonas.